Hvorfor er Google relevant, når du er en B2B virksomhed?
Selvom at du er en B2B virksomhed?
Rigtigt mange potentielle kunder, som vi snakker med, de har tænkt at de skal ind og annoncere på LinkedIn fordi de er B2B-orienteret. Det er rigtigt fint, fordi at LinkedIn kan mange gode ting, i forhold til at målrette dem som vi rigtigt gerne vil i dialog med. Der hvor Google kan være rigtigt stærk som supplement, det kan være man kan fange dem på et andet tidspunkt f.eks. hvis de ikke sidder og søger efter en løsning i jeres branche, det hører vi nogle gange, at det gør de ikke – fair nok. Men hvis de nu har set jeres annonce på LinkedIn og måske har fået budskabet og måske, måske ikke har fanget jeres brand, så er det smart at have en google søgeannonce, så man alligevel kan blive fundet. Enten hvis de leder efter det produkt eller ydelse I har eller efter jeres virksomhed eller typen af produkt der bliver solgt. Der er en måde at blive fanget og blive fundet på, når kunden er lidt mere uddannet i, hvad det er, de faktisk gerne vil. En anden ting som google ads er rigtigt gode til, det er det der hedder custom intent. Der kan den lave adfærdsbaseret-annoncering, ud fra hvilke websites og hvilke søgninger som en potentiel kunde laver. Dvs., hvis de sidder og kigger på dine konkurrenters hjemmesider, på et branchemagasin eller nogle andre websites, som vi ved er helt relevante potentielle kunder for jer, så kan vi faktisk sende annoncer til dem, på baggrund af det. Så når de sidder og læser en nyhed, er inde på en blog eller noget andet så kan jeres annoncer komme frem som ren tekst eller med noget grafik, og simpelthen forklarer noget mere om at I også eksisterer i markedet og ligesom fået deres syn op for, at I findes. En tredje ting man kan bruge google ads til i B2B-sammenhæng, det er det der hedder remarketing. Altså hvis de har været inde på jeres website og faktisk har kigget, men måske ikke har henvendt sig, det kan være det tager rigtigt lang tid at beslutte sig, for at købe det produkt eller den ydelse I har. Så kan vi faktisk holde fast i dem, og blive ved med at minde dem om, at dels I eksisterer, men måske også at ligge på og fortælle mere om, hvorfor er vi anderledes end de andre. Det kan være der kører en type annonce ud i første måned, men i månederne efter kan det være vi har et andet budskab, så vi ligesom bliver ved med at være top-of-mind hos jeres potentielle kunde. På den måde kan vi i virkeligheden starte annonceringen på LinkedIn og så følge op ved at understøtte den og gøre den stærkere på google ads, både ved søgninger, custom intet og remarketing. Så google ads har bestemt også en plads i B2B-sammenhæng og man kan også gå ind og lave det der hedder en søgeanalyse og så finde ud af, hvilke ord bliver der faktisk søgt på, hvor meget der bliver søgt og hvor meget koster det at være med. Så man ikke fravælger en platform, hvor der faktisk bliver ledt efter det produkt eller den ydelse man har, før om man reelt set ved om der er gode muligheder for at annoncere.
Hvis du vil høre mere om, hvordan man laver stærk B2B annoncering, så gå ind på gratis e-bog.dk der ligger en e-bog, som forklarer alle de gode annonce-værktøjer der er.
Tak for nu.