Facebook Ads
Få flere leads og kunder med Facebook annoncering.
Effektiv markedsføring der giver resultater på bundlinjen
- Vil du gerne have online marketing og samtidigt have kontrol over udgiften – men uden alt vrøvlet og bøvlet med selv at sætte op?
- Vil du gerne have flere varme leads?
Få hjælp til
De mange muligheder med Facebook Ads
Facebook annoncering tilbyder et væld af muligheder. Lad Lead Your Way hjælpe jer med at vælge det helt rigtige for jer og jeres type af virksomhed.
Brand awareness
Få folk til at lære jer at kende
Reach
Kom ud til flest muligt mennesker med jeres budskab
Traffic
Flere besøgende på dit site eller din Facebookside
Engagement
Få gang i klientemner i kommentarer, delinger, beskeder, likes mv.
App install
Få jeres app markedsført til både iOS og Android brugere
Messages
Få gang i samtalen med dine kunder
Conversion
Få gang i salg eller andre KPI’er
Catalog sales
Vis dine varer frem til besøgende og inspirér dem med relaterede varer
Store visits
Få fat i flere besøgende til din butik
Video annoncer
Vis dit budskab frem med video og fasthold interessen
Lead generation
Få fat i brandvarme kundeemner, som er lige til at kontakte
Vi tilbyder
Hvad kan vi tilbyde indenfor Facebook annoncering
- En fuld online marketingplan, skræddersyet til jeres behov og mål
- Opsætning af nye annoncekampagner, både fortløbende og periodebestemme kampagner
- Opsætning af Lead-Ads, Remarketing, brandingkampagner mv.
- Undervise jeres in-house personale i brug, optimering og forbedring af jeres Facebook annoncer
- Vedligeholde og forbedre på aktive kampagner
- Samarbejde med jeres egen marketingafdeling omkring opsætning og vedligehold af Facebook annoncer
Udvalgte referencer
Lead Your Way har hjulpet mange forskellige typer virksomheder.
“Tag jeres Facebook annoncering til næste niveau – med en samarbejdspartner du kan stole på og tale med”
Hvad får du ud af dit samarbejde med Lead Your Way?
Få eksperthjælp og sparring på hvordan du bruger dine annoncekroner bedst muligt.
Vi kan hjælpe både med traditionelle annoncer, video-annoncer og remarketing, Lead-ads mv.
Facebook er virkelig stærkt til remarketing (genmarkedsføring), til potentielle kunder eller nuværende kunder som allerede til dig.
Facebook Ads giver mulighed for at annoncere til dine besøgende, dine kunder eller folk der minder om dem! Facebook tilbyder en enestående målretning og mulighed for at sørge for at du er “top-of-mind” hos dine potentielle kunder.
Lad os hjælpe
Ved I ikke hvad jeres budskab på Facebook skal være?
Vi har helt sikkert også hjulpet en anden virksomhed der minder om jeres produkt/ydelser/stor/lille/usexede produkter/komplekse produkter/ydelser der kun passer på en særlig niche mv.
Vi har en lang række best practices og erfaring vi kan trække på, for at gøre online markedsføring mere tilgængeligt – og opsætte en fast slagplan, som er til at forstå og tage handling på.
Og vi tager ikke to direkte konkurrerende virksomheder ind.
Hvad koster det?
Pris for Facebook annoncering
Prisen afhænger af opgave og art. Vi har nogle opgaver der er prissat for en standardløsning (se menu for muligheder) – andre opgaver kan løses med et fast samarbejde.
Udgiften til selve annoncerne betaler du/I selvfølgelig ved siden af.
Budgettet til dette sætter vi sammen (og I bestemmer selvfølgelig niveauet).
Tag kontakt til os i dag – så taler vi om det. Det koster ikke noget at spørge! 🙂
Hvad kan du med Facebook?
Facebook Ads tilbyder en hel masse værktøjer og strategier for markedsføring. De overordnede strategier er bl.a. Push, Pull og Remarketing
“Push” markedsføring
Facebook kan levere “push” markedsføring hvis du ønsker at brande din virksomhed i de kundegrupper, som kunne finde jeres virksomhed interessant.
Remarketing
Facebook kan også levere remarketing, hvor du (helt automatisk) kan annoncere til dem som er tættest på at købe – nemlig de potentielle kunder som allerede kender dig, har besøgt din side og er på nippet til at tage kontakt.
Remarketing
Facebook Evergreen Remarketing Flow
Genmarkedsføring til potentielle kunder der virker
Hvad gør du for at få dine website besøgende tilbage for at købe dine produkter/ydelser?
Der er mange måder at forsøge at sælge til kunder, som endnu ikke har besluttet sig for at købe og har bestilt på din shop eller kontaktet dig for et møde.
En super effektiv og varierende måde at forsøge at blive ved med at være top-of-mind, samt få lov at præsentere jeres ydelser er det der kaldes et evergreen remarketing flow.
Evergreen Remarketing Flow
Hvad er et Evergreen Remarketing Flow?
Bag de fancy ord gemmer der sig en simpel strategi: Tænk hvis du havde en automatiseret række af reklamer, der præsenterede det BEDSTE af det du tilbyder – både hvad du sælger og den viden du har, som alle dine potentielle kunder burde have. Tænk hvis den blev vist til alle dine hjemmeside besøgende, uanset om de kigger på dit site i dag, i morgen eller om et år?
Det er tanken bag flowet. Flowet er baseret på en Facebook pixel som indsamler data om dine besøgende, og ud fra de data sender en reklame til dem. Vi timer reklamerne til at komme efter hinanden f.eks 5 dage kører den ene, 5 dage for den næste også så videre. Fordelen er at kunderne ikke bliver trætte af budskabet på samme måde.
Du kender selv den virksomhed har fået sat en annonce op der i 90 dage forsøger at vise den samme tekst og billede til dig – Efter en uge eller to ser du den ikke mere, eller endnu værre – du bliver træt af den og blokerer for reklamer for virksomheden. Av!
Evergreen Marketing Flow
Hvad er pointen med Evergreen Remarketing Flow?
Forestil dig en lidt mere sofistikeret kampagne, som i stedet for at forsøge at hamre et “flot” billede i halsen på kunden i månedsvis eller en profilvideo der vises hver eneste gang du åbner din Facebook eller checker Instagram stories at du henover f.eks 30-90 dage hver dag får vist en lille snas, et lille tip, får lidt hjælp eller lærer mere om den virksomhed du har kigget på.
Idéen med et “evergreen” remarketing flow, er at lave en simpel og effektiv kampagne – som du kan vise til alle som har besøgt dit website. Uanset om de er på dit site i dag, i morgen eller om 6 måneder. Helt automatiseret.
Du kan præsentere det alle kunder har brug for at vide, for at tage en købsbeslutning. Du kan vise dine bedste cases/produkter/ydelser frem. Du kan lære din kunden noget, som de kan bruge i deres liv og husker dig for. Du kan skabe tillid med at vise dit arbejde frem. Kort sagt: Du laver en decideret kampagne og salgsarbejde skræddersyet og sendt til hvert enkelt lead som har vist interesse for dig. Og du skal ikke gøre noget manuelt arbejde overhovedet, når først “maskinen” er sat op. Opsætningen kan vi klare for dig.
Vi kan ovenikøbet frasortere nuværende og kommende kunder, så det kun er nye leads der får alle reklamerne præsenteret. Eller vi kan lave et helt andet flow til købere – hvis du f.eks har en anden produktlinje du vil annoncere for.
Hvordan kan et remarketing flow se ud?
Her er et udkast til hvordan et flow kan se ud. Ovenover finder du en case for en ydelsesvirksomhed der sælger til andre virksomheder og for en webshop der sælger til forbrugere. Hver af dem er opdelt i dage, så f.eks Dag 1-4 viser vi kunden den første annonce, Dag 5-8 Viser vi den næste annonce osv.
Eksempel på flow
Efter virksomhedstype
Eksempel: Markedsføring af B2B Ydelser
Du ved at det tager tid for kunden at beslutte sig og at det nemt kan tage 30 dage at tage en beslutning om at købe din type ydelse.
Dag 1-4: Du sælger benhårdt den ydelse de har kigget på, priser, call to actions – hele molevitten
Dag 5-8: Du viser en case/et showreel frem, hvor du viser hvordan du har hjulpet andre og skaber “social proof”
Dag 9-12: Du lærer kunden noget, som de kan bruge allerede i dag i deres forretning – f.eks en instruktionsvideo eller et whitepaper på noget som kunden har brug for
Dag 13-16: Du fortæller om en særlig ydelse du kan tilbyde, og hvorfor folk skal handle med din virksomhed
Dag: 17-20: Du giver noget mere væk – som kundens faktisk kan bruge til noget. En guide, information, en gratis smagsprøve eller lign.
Dag 21-25: Præsentation af en supplerende ydelse I tilbyder
Dag: 26-30: Benhårdt salg – gå efter at få kunden i dialog. Kontakt os nu!
Hvad opnår I med en Facebook Flow kampagne?
Her bare nogle eksempler på hvad I kunne få ud af det.
- Viser kunden jeres produkt/ydelse (markedsføring)
- Viser jeres kundeservice og USP’er (markedsføring)
- Viser kunden jeres supplerende ydelser (mersalg)
- Giver noget gratis og gør kunden klogere (skaber relation)
- Viser cases/andre kunder frem (social proof)
- Går efter at få salget (salg)
- Viser kunden at de skal handle nu (Call-to-action)
- Minder kunden om at I stadig findes (Top of mind)
Effektiv Facebookannoncering
Lad os hjælpe med jeres Facebook Ads
Vi kombinerer gerne ydelser til Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, månedlig vedligeholdelse, digital markedsføringsstrategi og opfølgning. Vi tilbyder også gode rabatter hvis du vælger flere produkter hos os.
Og hvis I bare har brug for et nyt sæt øjne til at sparre med eller en simpel kampagne opsat, så er det også helt i orden!
Vi er til at snakke med, og har altid jeres resultater og jeres behov øverst på dagsordenen.
Erfaren Facebook ekspert
Vi har 16+ års erfaring med online markedsføring. Vi bruger selv samme værktøjer, som vi rådgiver i. Og så skaber vi succes for virksomheder.
Vilkår og betingelser
- Forbrug på Facebook Ads betales separat af kunden
- Vores betingelser skal godkendes. Læs dem her
- Alle priser er eks. moms