Lynguide: Markedsføring for håndværkere
Sådan ville jeg markedsføre, hvis jeg var lokal håndværker og ville have B2C kunder.
En konverterbar hjemmeside
Hvis du skal til at sende kvalificeret trafik til din hjemmeside via digital markedsføring, så få lavet dig en god og brugervenlig hjemmeside. Det behøver ikke at være et stort og dyrt budget og kan i nogle tilfælde nøjes med at være en landingpage. Simple og brugervenlige websites vinder ofte over flotte og avancerede websites i denne branche.
Mit ynglingscitat: Det er ikke smart at sende trafik til et trafikuheld!
Google Ads, search kampagne
Når folk sidder hjemme i stuerne og googler efter din ydelse, vil du poppe frem. Så bruger du primært dine annoncekroner på folk som er i markedet efter dit produkt, hvilket kan være en god start. Alt efter hvor lokal din virksomhed er, ville jeg køre ret specifikt geografisk i min annoncering.
Google Ads kan være en relativ blød og billig start på digital markedsføring, der nemt kan opskaleres ved succesoplevelser og efter sæsoner.
Google Ads, custom intent
En lille og billig udvidelse til dine Google Ads, der giver dig mulighed for at bruge noget af dine konkurrenters succes. Her kan f.eks. målrettes mod folk som har besøgt dine lokale konkurrenter, så potentielle kunder også ser en annonce for dig inden de bestemmer sig for, hvem der skal have jobbet.
Google My Business
Især ved de mere lokale er denne her tilføjelse smart og gør det nemt for dig at blive fundet af folk som søger efter både din virksomhed eller f.eks. “tømrer Odense”. Ting som lokation, anmeldelser og billeder af veludførte projekter.
Mulig udvidelser i Facebook Ads og SEO
Hvis der skal ekstra fart på eller du er ved at maxe ud på Google Ads, så kan du øge din synlighed og kendskab via Facebook i lokalområdet.
SEO vil hjælpe dig til at blive mere synlig på Google og hjælpe dig i din indsats sammen med Google Ads. Kan i nogle tilfælde laves i forbindelse med hjemmesiden.
Få mit bud på din rigtige løsning – Kvit og frit
Hvis du tænker, at din håndværkervirksomhed skal i gang med markedsføring, så tøv ikke med at give mig besked. Jeg giver gerne mit bud på den rigtige løsning til din virksomhed.
Held og lykke med det.