Byg en stærk digital B2B marketingmaskine

Skrevet

af | 4. jan 2024

Få indsigt i den komplette digital marketingmaskine

E-bogen er på 29 sider og indeholder gode idéer og strategier til at lykkes med B2B marketing, hvordan du binder det sammen med salgsarbejdet, eksempler på opbygning af en strategi og ikke mindst hvad du skal måle på.

Guiden er relativt let-læst og med fokus på at forklare koncepter, grafiske elementer til at illustrere hvordan det virker og give indsigt i at skabe en effektiv B2B marketingstrategi.

Vigtigste Indsigter fra E-bogen:

1) Hvordan lykkes du med B2B markedsføring i 2024?

Hvordan lykkes du med B2B markedsføring i et presset marked, hvor flere holder på pengene, der generelt er stor usikkerhed, og hvor der er mange andre leverandører, der bejler til kunden?

2) Hvad er B2B-annoncering, og hvorfor er det komplekst?

B2B-annoncering er meget langt fra det, vi tit ser på Facebook og andre steder, hvor der sælges direct-to-consumer, fordi det her tit drejer sig om produkter, der er meget nemme at tage en beslutning om. Enten fordi de ikke er så dyre, eller fordi der er få mennesker inde over beslutningsprocessen… (fortsættes, klik “se mere her” nederst på siden og få ebogen)

3) Sådan overbeviser du købskomiteen

For at du har en chance for både at trænge igennem til kunden og ikke mindst få dem overbevist, så er du nødt til at lægge en strategi, som tager sig af de forskellige mennesker, der er med i beslutningsprocessen, og deres behov og udfordringer får forståelsen af dit produkt eller ydelse. (Se strategien i ebogen)

4) Markedsføring til B2B kan anskues som en sekvens af annoncer

En anden udfordring er at den samme annonce ikke kan overbevise en potentiel kunde om alt på én gang og tage dem fra ”Her er der en ny ting på markedet” til ”Dette er det rigtige produkt for os og vores behov” til ”Vi køber det!”. Det er næsten umuligt i B2B. (Læs mere i ebogen, herunder)

…)

12) Markedsføring støtter og løfter salgsarbejdet

En ting, som marketing også gør over tid, er at gøre arbejdet nemmere for sælgerne. Fordi grundmarkedet har en større tillid og kendskab til jer og virksomheden samt en bedre forståelse for produkter og ydelser – fordi de kender jer og ved, hvad I kan levere – så kommer I allerede prækvalificeret ind. Dvs. dine sælgere måske vil opdage, at de er blevet meget bedre klædt på, at der er flere lukkede salg, og at de har mere kvalificerede dialoger. (læs mere i ebogen)

Se mere her