Skab interesse og efterspørgsel efter jeres produkter og ydelser
Demand Generation
Vend digital marketing på hovedet, og start med at skabe efterspørgsel
- Meget marketing handler om at indfange efterspørgsel der er i markedet
- I demand generation handler det om at starte med at skabe efterspørgsel og først derefter begynde at indfange (demand capture)
- Demand generation er anderledes fordi fokus i starten er på at give viden og information fra sig – i stedet for at tale om produkter og features
Skab reel efterspørgsel på de løsninger i KAN HJÆLPE MED
Demand Generation
Demand generation er grundlæggende en strategi, som sigter mod at skabe interesse og efterspørgsel efter din virksomheds produkter/services og samtidig opbygge en relation til dine potentielle kunder.
Kort sagt; du skaber interesse eller skaber opmærksomhed på ”problemet”, som I forsøger at løse eller opmærksomhed på jer og jeres løsning på et kendt problem – og efterspørgslen efter jeres ydelse.
I B2B marketing er det afgørende at have en solid demand generation-strategi på plads for at tiltrække og konvertere kvalificerede leads til kunder. En effektiv demand generation-strategi kan hjælpe dig med at øge din virksomheds indtjening, øge din brand awareness og skabe fokus på netop jer og jeres løsninger, til når kunden er klar til at købe.
Demand generation tolkes ofte som “lead generation”, (primært fokus på ”bare” at skaffe leads). Men det er ikke givet, at der er skabt efterspørgsel, fordi nogen har skrevet sig op til et whitepaper. Et lead er ofte fint, men vi vil hellere skabe reel efterspørgsel!
Brug demand generation til at øge din virksomheds synlighed, skabe interesse og efterspørgsel efter netop jer. På sigt giver det bedre leads, stærkere inbound marketing og større præference for jer.
STRATEGISK INDHOLD SOM MARKEDSFØRING
Hvad kan demand generation marketing være?
-
Relevant indhold
fx blogindlæg, indlæg, videoer, whitepapers mv, som er skræddersyet til dine potentielle kunder og gør dem klogere, sikrer at de forstår nuancerne og problemerne. Glem alt om fokus på dig selv her – 100% fokus på kundens behov -
Events
Brug events som webinars, møder, oplæg og konferencer til at tiltrække potentielle kunder og dele din ekspertise med dem, så de kan få en præference for at bruge jer. Husk på, at B2B-købere handler med mennesker, de kender, kan lide og har tillid til! -
Vær Top-of-mind
Vi arbejder ofte ud fra en hovedregel om at det kun er 5% af markedet som reelt kigger efter en løsning, men når de resterende 95% bliver klar til at kigge efter en leverandør, så gælder det om at de kan huske os, kan lide os, har tillid til os og ved PRÆCIS hvad vi kan hjælpe med. -
E-mail marketing
E-mail-marketing kan bruges til at dele relevant og engagerende indhold og som et middel til at kommunikere med dine potentielle kunder. På den måde kan du fastholde deres interesse, udbygge deres kendskab til både deres udfordring og hvordan du kan hjælpe dem.
Demand generation er forudsætningen for at lykkes med inbound marketing – der er ingen der ringer og skriver hvis ikke der er efterspørgsel efter det du sælger.
Udvalgte referencer
Lead Your Way har hjulpet mange forskellige typer virksomheder.









Hvad får du ud af dit samarbejde med Lead Your Way?
Få eksperthjælp og sparring på hvordan I bedst skaber efterspørgsel i jeres marked.
Udbyttet er flere og bedre leads, top-of-mind placering hos potentielle kunder og flere inbound henvendelser.
Erfarne eksperter
Vi har 16+ års erfaring med online markedsføring. Vi bruger selv samme værktøjer, som vi rådgiver i. Og alle vores specialister er certificerede af LinkedIn og bruger content marketing dagligt med vores kunder og for os selv.