Er du håndværker og vil du have flere kundehenvendelser? – Håndværkerannoncering online

Skrevet

af | 7. apr 2020

I denne video fortæller jeg om hvilke 3 former for online annoncering du bør sætte op hvis du er håndværker der gerne vil have flere kunder

I dag kan du høre om

  • Hvad du skal gøre for at blive fundet på Google søgninger
  • Hvordan du stjæler dine konkurrenters kunder
  • Hvordan du følger op på dem som har besøgt dit website, men ikke har ringet

Sådan bliver du fundet af kunderne

Jeg hedder Malte og kommer fra Maltes Marketing. I det her indlæg vil jeg fortælle om hvordan du som håndværker kan få flere kunder ved at annoncere på nettet. Når kunder leder efter håndværksydelser på nettet, så bruger de tit telefonen til at søge efter det de har brug for. Hvis det er en tømrer, så søger de på det samt hvilket område de bor i – og så handler det altså om at være det firma der ligger øverst med en god annonce.

Hvis du ikke har online annoncering kørende og satser på at telefonbogen, en flot hjemmeside eller mund til mund vil give dig arbejde, så går du sandsynligvis glip af rigtig mange kundehenvendelser.

Ved at bruge annoncer på Googles netværk, for eksempel ved hjælp af søgeannoncer, så kan man få vist sin hjemmeside og ydelser frem allerøverst på Google på forskellige søgninger, hvis man betaler for det.

Det er ret simpelt at blive fundet. Kunderne kan klikke på hjemmesiden og telefonnummeret med det samme, og du kan derfor hurtigt få flere henvendelser så snart du har fået sat annoncer op. Du kan gå ind på blivfundet.dk for at finde flere ideer til hvad du kan gøre.

Stjæl konkurrentens kunder

En anden ting du kan gøre er, at sætte noget op som vil hjælpe dig med at ”stjæle” konkurrentens kunder. Google har lavet et nyt værktøj der hedder Custom Intent, som er en måde hvor man kan målrett annoncer til mennesker der f.eks. besøger konkurrentens hjemmeside, og så viser annoncer til dem når de læser nyehder eller browser internettet. Hvis ikke de har opdaget dig eller set din hjemmeside i forvejen, så er det en god måde at vise dig frem på og fortælle at du kan hjælpe dem.

Opsæt remarketing

Den sidste ting, som du absolut bør gøre som håndværker, er at opsætte remarketing. Remarketing handler om at sende annoncer til mennesker som i forvejen har været inde på vores hjemmeside men ikke har valgt at kontakte os endnu. Så hvis folk har besøgt hjemmeside, men ikke har trykket på telefonnummeret eller sendt en e-mail, så kan vi automatisk sende annoncer til efterfølgende. Så bliver de mindet om at du eksisterer og du kan hjælpe dem med de ting du tilbyder i din virksomhed.

Hvis du både bliver fundet når folk søger efter dig, inspirerer dem der browser nettet efter tilsvarende ydelser, og følger op på dem som har været inde og kigge på hjemmesiden, så har du et enormt stærkt set-up i forhold til at få mange flere kundehenvendelser. Gå ind på blivfundet.dk, der kan du læse mere om hvad du kan og burde få sat op, og du kan også se hvordan jeg kan hjælpe dig hvis du har lyst til det.