Fejlen som mange begår
Fejlen som langt de fleste virksomheder begår når de begynder at lave online markedsføring. Det er, at de for det første forventer meget hurtige resultater og den anden del er, at de tror vha. vælge én form for online markedsføring.
Jamen så det problem løst og så vælter det ind med kunder. Det jeg vil slå et slag for i dag det er at, i stedet for at tænke på: “Jamen jeg skal have mig noget Google, Facebook eller SEO for at få kunder i butikken og så skal jeg smide nogle penge efter det. Pludselig så er der en masse kunder. Vend den på hovedet i stedet for og læg så en fuld plan for, hvad er det faktisk der skal til, for at komme ud til de kunder, som interesserer sig for det vi laver.
Hvis du sidder i en B2B-virksomhed og gerne vil sælge til andre virksomheder, så er det meget væsentligt at vælge hvilken ydelse du gerne vil sælge til dem eller hvilket produkt. Også hvem som er allerstærkeste aftager på det her og bagefter overveje, hvilken form for markedsføring vil bedst kunne få fat i dem. Så vil jeg også sige det ikke nødvendigvis kun er at lave en form for markedsføring der virker.
Det også at lave noget på forskellige stadier af det vi kalder “kunderejsen” altså, hvis folk aldrig har hørt om dig før, jamen så har du brug for en eller anden form for kampagne for at, de kan blive opmærksomme på dig.
Hvis de derimod kender ydelsen eller produktet og aktivt sidder og leder efter det. Jamen så er der nogle andre steder vi skal være tilstede. Simpelthen for at kunne blive fundet af de mennesker, som rent faktisk leder efter det vi leverer.
Hvis vi er så heldige at, de både er i markedet og har kigget på os men ikke har valgt at henvende sig endnu. Jamen så er det en tredje form for markedsføring, som kaldes remarketing som vi kan bruge til at øge tilliden og gøre dem klogere på vores produkt. Så simpelthen bygge en fuld rejse til, at de kommer ind og faktisk henvender sig til os.
Så, hvis du skal i gang med en digital omstilling eller skal til at lave en online marketingsstrategi for din virksomhed. Så prøv lige at overvej engang til, hvordan laver jeg en komplet strategi både til at bearbejde folk, som aldrig har hørt om os, til at være tilstede til dem, som faktisk leder efter os eller i hvert fald leder efter de produkter og ydelser vi har.
I sidste ombæring, hvad gør vi ligesom for at følge op på dem som har udvist interesse, men måske ikke har henvist sig til os endnu. Byg en fuld strategi i stedet for at håbe på, at det er noget man lige hurtigt kan sætte op og så virker det. Gå fuldt ind i det, så der meget større chance for man får noget ud af det også selvom man er en tung industri virksomhed, som har gjort det samme de sidste 80 år, men som aldrig har lavet onlinemarkedsføring før.
Det er muligt at designe en god strategi, så man kommer ud til de mennesker, som kunne være interesseret i jeres produkter. Hvis du kunne tænke at høre mere om det her, så har jeg en gratis e-bog, som fortæller om B2B-markedsføring.
Den kan du finde inde på gratisebog.dk
Tak for nu.