Har din digitale markedsføring ikke nogle konverteringer?
Mister du potentielle kunder, fordi din marketingstrategi er forkert?
En fejl som mange firmaer begår er, at de tror at reach (hvor mange ens reklame når ud til) betyder at der kommer flere kunder i biksen. Sådan fungere det ikke.
Der er et ordsprog indenfor marketing der siger:
“Hvis du sigter efter alle, vil du ingen ramme.”
Det er nemlig vigtigt at forstå at du og dit firma, leverer en bestemt type service (eller produkt) og selvom det kan være at det er top-klasse, ja, du kan faktisk være den bedste i hele verden til det – så er det desværre ikke alle der har brug for det.
På baggrund af dette, er det derfor kritisk for din marketingstrategis succes, at få etableret en specifik målgruppe, som din kampagne kan gå efter 📈
Inden du opretter en kampagne, er det derfor vigtigt at vide:
HVEM skal vi nå ud til?
HVAD skal de bruge?
Og under processen er det afgørende at teste:
HVOR de befinder sig i kunderejsen?
HVORNÅR skal de typisk bruge os?
Dette er essentiel viden for at påvirke målgruppen på det rigtige tidspunkt og derfor nøglen til at slå igennem.
Så, når nu din målgruppe er blevet identificeret, kan du med dette i tankerne, effektivt skræddersy en reklamekampagne, som udelukkende vil gå efter folk der rent faktisk har behov for den service I tilbyder 🚀