Hvordan opbygger du den rigtige konverteringsstrategi?
Er jeres konverteringsstrategi rigtig for jer?
I vores tidligere opslag har vi gennemgået kunderejsen fra awareness (opmærksomhed omkring virksomheden), til opbygning af bekendtskab og tillidsskabelse. Det leder os til den sidste fase af kundetragten, nemlig konvertering
Du har nu præciseret din målgruppe, målrettet din reklamekampagne efter dem, opbygget et professionelt forhold, og skabt tillid til dig og din virksomheds kompetencer.
Dette har skabt flere kunder i butikken!! Men på trods af alt dette slid og slæb, er der ikke helt så mange kunder som I håbede på.
Hvordan kan det være?
Den økonomiske beslutning er i sidste ende den tungeste for potentielle kunder. At skubbe en interesse til salg, kræver overbevisning, da der som regel følger en del overvejelser med.
Det er i denne sidste fase, at virksomheder ofte laver den fejl at overlade kunder og deres endelige beslutning til dem selv. I dette afgørende øjeblik er det essentielt, at I som virksomhed hjælper kunden mod jeres tillid, for at sikre et potentielt lead 🙌