LinkedIn er blevet bedre
Der er simpelthen kommet så mange muligheder, for at annoncere på LinkedIn og jeg synes både sporing fungerer bedre i dag målretning fungerer bedre, der er flere annonceformater og der er faktisk ret mange muligheder også ting i pipelinen fra LinkedIn’s side til at gøre kampagner bedre performende i fremtiden. Det rigtigt godt, for bare sidste år sad vi næsten altid med alle lead-kampagner på Facebook.
I dag lykkedes vi med rigtigt mange af vores kunder, faktisk at få en lavere leadpris og mere kvalificeret leads på LinkedIn inden for vores segment og dette var næsten utænkeligt for 1,5 år siden. Så der er sket en kæmpe forandring, under diverse nedlukninger og folks adfærd på nettet og selvfølgelig udviklingen inde på LinkedIn som annonceplatform. Så det er en kæmpe anbefaling herfra, til at komme i gang med det, hvis ikke i er.
Jeg ved godt man tidligere har sagt, at det var alt for dyrt og det har vi også været en af dem som har sagt at “Det er måske ikke der vi skal prioritere” men de resultater vi ser nu er rigtigt flotte, både kvalificeringsmæssigt af de leads der kommer ind og også det samlede udbytte der kommer af kampagnerne. Så vi kan sige, hvis en B2B-virksomhed ikke er kommet i gang med LinkedIn annoncering endnu, så se at kom i gang. Hvis i kan kombinere det, med noget content marketing og en aktiv social strategi, så er det rigtigt godt. Hvis i ikke er gør nogle af delene, så gå i gang med annonceringen, for det er relativt nemt at sætte noget op som kan køre og som kan give jer nogle resultater og så kan man måske bygge det andet på efter.
Giv LinkedIn en chance.