Online markedsføring for behandlere

Skrevet

af | 16. apr 2020

Hvordan skal du lave online markedsføring som lokal behandler?

I videoen her gennemgår jeg 3 måder du bør annoncere online på, hvis du gerne vil vækste som fx. kiropraktor, fysioterapeut, zoneterapeut, psykoterapeut, akupunktør mv. i dit lokalområde.

Den tager kun 3 minutter og giver både en forklaring på hvad du bør teste af og hvorfor hver af tiltagene kan give mening.

Søgeannoncering

Den første ting du bør gøre, er helt sikkert at opsætte søgeannoncering. Når folk leder efter en eller anden form for fysisk behandling – det kan være alt lige fra kiropraktik eller fysioterapi til coaching, hypnose, healing eller andet, så er det typisk Google de starter med at søge på, for at finde en som kan hjælpe med en bestemt behandling. Hvis du ikke er til stede, så er det enormt svært at finde frem til dig, og det bliver højst sandsynligt en af dine konkurrenter der vælges. Derfor er det en af de vigtigste ting at sætte op som fysisk behandler i dag.

Custom Intent

Det andet man bør sætte op, er et værktøj der kaldes for Custom Intent. Custom Intent er en ny fed målretningsmetode fra Google, hvor du kan målrette dine konkurrenters potentielle kunder. Det fungerer ved at man sender annoncer til mennesker der besøger forskellige hjemmesider på nettet. Det vil sige at vi kan skrive dine konkurrenters hjemmesider ind og simpelthen annoncere til de besøgende der er på de sider når de bevæger sig videre ud på nettet.

Grunden til at det er smart, er selvfølgelig fordi vi kan annoncere til de mennesker der allerede er i markedet – folk der sidder og leder efter netop den behandlingsform som du tilbyder.

Remarketing

Den sidste ting jeg ville inkludere hvis jeg skulle annoncere for fysiske behandlinger, det er selvfølgelig remarketing. Remarketing handler om at følge op med annoncer på de mennesker som har besøgt vores hjemmeside, Facebook, Instagram, eller det medie hvor vi nu engang er aktive. Med de her annoncer kan vi minde dem om at vi eksisterer og så kan vi bygge ovenpå og fortælle mere om hvordan virksomheden skiller sig ud fra konkurrenterne. Hvordan er du anderledes, hvad kan du tilbyde i forhold til pris, behandling, støtte og support. Måske har du andre betingelser, eller arbejder på en anden måde. Ved at bruge remarketing, kan du fortælle mere om behandlingstypen eller behandlingsformen, såvel som hvordan du arbejder.

På den måde kan kunden lære dig bedre at kende før de faktisk forsøger at tage kontakt til dig. I remarketing kan vi også fravælge de kunder der allerede har henvendt sig ved hjælp af ekskluderinger i værktøjet. Så kan vi sikre os at det kun er kunder, eller potentielle kunder, som har kigget men endnu ikke har henvendt sig til dig.

Hvis du både er til stede når folk besøger dig, hvis du viser dig frem til dem som er i markedet og leder efter en behandler på dit område, og sørger for at følge op på dem som besøgte din hjemmeside eller Facebook, så har du en rigtig stærk chance for at de henvender sig og bliver til kunder.

Hvornår skal man så starte det her op? I krisetider er der mange der vælger at nedskalere på annoncer og marketing, men det kan være rigtig farligt ikke at være til stede. Dels fordi at man måske bliver glemt og dels fordi man risikerer slet ikke opdaget af dem der rent faktisk gerne vil have hjælp. Hvis du tilbyder nogen former for online behandling eller terapi, så er det også en god idé at sælge dem nu. Det handler om at blive fundet nu, og priserne på annoncering er typisk også ret lave i mange brancher for tiden. Det skyldes at der både er flere mennesker på sociale medier og som søger på nettet lige nu, men også fordi der er færre annoncører. Du kan derfor få flere resultater for færre penge.

Hvis du vil læse mere om de pakker jeg har til hvordan man kan arbejde med annoncering, så gå ind på blivfundet.dk. Her kan du også se ideer til hvordan du bør sætte dit eget op, hvis du hellere selv vil arbejde med det. God fornøjelse.