Online messeannoncering – få en plads i de besøgendes tanker

Skrevet

af | 3. feb 2020

Skal du på messe i foråret ? Så er her en fed mulighed, for at nå ud til MANGE flere af dine besøgende. Se med i videoen her (det tager kun 2 minutter)

Hvis du er en af de mange virksomheder der skal på messer til foråret, så er der et par gode tips her til hvordan du får mest muligt ud af messen. Med online messeannoncering, kan du nå langt bredere ud til dine kunder, end hvis du bare står på messen med en stand og et par reklameartikler.

Ved at bruge online messeannoncering, kan du sende annoncer til folk på deres mobiltelefon imens de befinder sig på messen – og sørge for kun at ramme folk der er på messen, så du er sikker på at have den mest relevante målgruppe. Hvis du er på en messe med mange potentielle kunder, så kan vi sørge for at du rammer alle der træder ind og giver dem besked om at I er på messen. Så kan vi forsøge at få dem over til din stand, eller samle dem op ved hjælp af en leadformular eller lignende.

Annoncering i hele verden – uden begrænsninger

Med messeannoncering har du heller ikke de samme begrænsninger som fysisk annoncering, da du faktisk kan annoncere til en hvilken som helst messe i hele verden. Der er ingen begrænsninger, hverken geografisk eller sprogmæssigt. Det handler kun om I ønsker at være repræsenteret på den messe. Du behøver heller ikke at skaffe en tilladelse til at annoncere på messen, for messen er reelt ikke den enhed der er afsenderen – det er altid jer. Det eneste vi målretter ud på, er folks telefoner og deres placering på et givet tidspunkt. Da vi ved at messen finder sted på det her tidspunkt og den her lokation, så kan du nemt målrette dine annoncer.

Ram med budskabet før, under og efter

Hvis du vil øge dine chancer for succes, kan du også lave en opvarmningskampagne på f.eks. LinkedIn, hvor du kan komme ud til alle dem du regner med vil være på messen. Så kan du følge op med at målrette annoncer til dem på selve messen, og så annoncere igen bagefter til dem der har set annoncen. Så kan du sørge for at du bliver top of mind, og dermed husket. Messeannoncering er effektivt, for selv når du bruger pengene på at købe en messestand og stå der, have folk på standen, og alt andet, så er det stadig ikke sikkert at du får fat i alle besøgende der er på messen.

Del dit budskab via. en større kontaktflade

Med online messeannoncering, har du mulighed for at nå ud til mange flere mennesker og skabe en større kontaktflade til dit budskab. Du sørger også for at folk får dit budskab flere gange, hvilket gør det nemmere for dem at huske dig. Det øger også sandsynligheden for at folk kommer over til din stand, så du kan tale med dem, og bagefter følge op efter messen. På den måde undgår du at folk kun har et splitsekund, i det øjeblik de går forbi din messestand, til at beslutte sig for om de vil høre fra dig. Du kan gøre opmærksom på din virksomhed mens de spiser i kantinen eller når de lige har brug for en pause – så kommer der et budskab op, der gør opmærksom på jer.

Værd at overveje!

Hvis du står på en stor messe med f.eks. 250 udstillere og folk kun gør rundt i to timer for at blive inspireret eller få ideer til hvad de skal investere sig, så er det slet ikke sikkert at de lægger mærke til jer. Det kan være at standen ved siden af jer har en sjov maskine, nogle letpåklædte piger eller andet interessant der tiltrækker folk. Med online messeannoncering kan du i stedet fange folk på deres telefon – både før, under og efter messen. Så hvis du alligevel skal investere i at deltage på en messe, så er det værd at overveje om det kunne svare sig at ramme din målgruppe på deres telefoner under messen, eller måske også før og efter.

Når du kombinerer denne strategi med alle dine andre aktiviteter, forøger du chancen for en succesfuld og indbringende messe.

Online Messeannoncering er en god mulighed for at annoncere direkte ned i mobiltelefonen til de besøgende på messen.

  • Kan bruges til alle messer i verden
  • Kræver ingen godkendelser af messearrangør eller lokationen
  • Kan skræddersyes til jeres forretningsmål – fx. flere besøg på messen, direkte salg på web, lead-indsamling, branding osv.
  • Relevant for både B2B og B2C messer
  • Mulighed for “opvarmning” og opfølgning før og efter messen af din målgruppe

Se mere på http://messeannoncering.dk