Sporing af resultater

Skrevet

af | 30. nov 2021

B2B annoncering kan være en svær størrelse og derfor er det vigtigt at der er en masse parametre, der er sat på plads. Inden du går igang med det, sådan så du faktisk har en chance for at vurdere om du har fået noget ud af de penge du har brugt på det. Det første du i virkeligeheden har brug for når du skal sætte B2B annoncering op det er der er sat nogle mål for, jamen hvem er det vi skal du til.

Hvem er det der skal opdage, at vores produkt eller ydelse det findes og hvad er det endelig vi vil have dem til at forstå. Det næste det er vi skal have det vi kalder konverteringssporing, vi skal måle på en eller anden form for henvendelse der sker fra de her mennesker, det kan være de udfylder en formular eller sender en email eller trykker på et telefon nummer på hjemmesiden.

Melder sig til et event eller noget andet, men ihverfald så skal vi have noget måling på sådan så alle de annonceværktøjer man anvender, jamen så får de faktisk besked tilbage om at okay, der skete simpelthen en konvertering der skete en eller anden værdifuld handling ud fra den her annoncering.

Så kan den simpelthen beregne hvilken kampagne hvilken udgift vi har haft til det. Efterfølgende kan vi så tale om, hvad har vi så givet for at få en henvendelse eller et lead en decideret kunde hvis det er det man arbejder efter.

Så kan man begynde at tage klogere beslutninger på, jamen hvad skal vi så nu. Skal vi bruge flere penge på det, eller skal vi bruge færre penge på det. En af vores bedste cases er i virkeligheden måske simpleste case hos en kunde det var at de havde faktisk et rigtig godt setup med online annoncering, det fungerede de havde sporing på, de vidste hvad der virkede og hvad der ikke virkede.

Det eneste de ikke havde kigget på jamen det var bruger vi faktisk nok penge på det? Fordi annoncering som helhed gav rigtig flot overskud men vi opdagede vi kunne levere til mindst dobbelt så mange mennesker, både på google søgninger og på de brand annonceringer vi kørte.

Da vi skruede budgettet op som den eneste justering i en måned til den næste, så fordoblet vi en i forvejen meget stor omsætning. Så nogle gange er det også bare at vide hvor man skal kigge henne og at tingene er sat på plads på forhånd.

Sådan så man faktisk har chancen for dels at forstå hvad der er blevet af ens penge og se jamen hvad får vi ud af dem og i sidste instans hvordan kan vi så forbedre vores markedsføring og i sidste ende vores bunden i virksomheden, vha. de her værktøjer. Hvis du skal igang med online annoncering, så er det så væsentligt at du får sat sporing op fra start. Så du har en reel chance for at se hvad du har fået af udbytte.

Vi skal ikke kun betale for branding. Branding er rigtig godt for rigtig mange virksomheder men det er også godt når man kører betalt annoncering online, at man simpelthen ved jamen hvad har jeg fået ud af det.

Det vi skal bruge til at lave arbejdet om 3 måneder, 6 måneder næste år og næste år igen. Alt skalering bør komme ud fra at vi har en indikation på at det her hænger sammen der kommer gode kunder igennem, det er de rigtige kunder er der på nogen som helst mulig måde at få mere ud af det her kan vi øge spend, altså kan vi bruge mere på at levere annoncerne.

Kan vi tilføje nogle målgrupper alle de her beslutninger kan vi tage baggrund af vi faktisk ved hvad der foregår med vores annoncering. Så få sat det op når du går igang med en online marketing kampagne så har du en meget større chance for også at få noget ud af det arbejde og de penge der bliver lagt i det.