Strategisk marketing på LinkedIn
Hvordan og hvorfor skal du kombinere organisk indhold med betalt annoncering?
Lad os gå direkte i kødet på marketing-mulighederne med LinkedIn.
LinkedIn markedsføring kan deles op i to overordnede aktiviteter:
1. Det, du poster som et opslag og din daglige interaktion med platformen (organisk)
2. Det du betaler penge for bliver sendt ud, som f.eks. annoncer (betalt).
Vi støder på mange som vælger en af de to strategier alene, og fx.:
– Vi poster KUN opslag på egne profiler
– Vi kører KUN leadgenereringskampagner gennem betalt annoncering.
Men sandheden er, at det største udbytte kommer, hvis vi kombinerer de to tilgange (og i øvrigt går lidt bredere i typen af indhold og kampagner vi kører).
Helt overordnet skal vi have guidet kunderne igennem en købsrejse … fra A til Z.
Relationer er stadig en vigtig del af puslespillet i B2B salg, derfor giver det mening at lave organiske opslag, forbinde med andre og gå i dialog privat og i kommentarspor.
Dog skalerer det ikke så hurtigt som betalt annoncering.
Betalt annoncering kan med en enkelt kampagne levere 10 forskellige budskaber til alle i vores målgruppe henover en periode, og samtidigt automatisk følge op i 3, 6 eller 12 måneder efter, med relevante budskaber.
Den store pointe er at først overveje hvordan du kan guide potentielle kunder gennem en meningsfuld dialog og rejse. Bagefter vælger vi de strategiske værktøjer som hver af aktiviteterne tilbyder
Og så skal vi i gang med at eksekvere!
Klik her for at se kilden fra LinkedIn
Dette er et lille udsnit af indholdet i vores LinkedIn Marketing Guide 2024, 125 siders e-bog om at lykkes med LinkedIn markedsføring.