Vil du have flere kunder via Google Ads?

Skrevet

af | 31. mar 2019

Det vil vi vist allesammen gerne have. Men der er en super nem måde at få flere besøgende og derved potentielt flere kunder, som du kan ordne på under 10 minutter. Inklusive at du læser hvordan du gør! 

God til især store konti

Teknikken er mest effektiv jo flere ord du har tilføjet til din annoncekonto, men kan bruges af alle som ikke ugentligt checker op på om alle deres søgeord er sat med det helt rigtige bud. Den korte version: Find alle de søgeord som aldrig har brugt nogle penge på din konto (eller meget lidt) og skru dem op. Bum færdig.

Hvorfor er det en god idé?

Der ligger typisk en hel masse passive ord, hvis bud er alt for lavt til at blive medtaget i auktionen ved Google, og du har derfor aldrig nogensinde fundet ud af, om det pågældende ord reelt kan trække besøgende og salg!  Det er fandme synd. Tænk hvis du har (som jeg har set på en konto) 8000+ søgeord som står for lavt til at blive medtaget i budauktionen. Jeg siger ikke at dette tip er en magic-bullet eller det er THE ONE AND ONLY TIP til at redde en nødlidende virksomhed. Jeg siger bare: Det er fandme synd ikke at forsøge at tjene penge på alle de ord du alligevel har tilføjet din Google Ads konto.

Må jeg få det lidt mere detaljeret?

Jep – Her kommer den lange version: Gå ind din Annoncekonto. Klik på Alle kampagner – Vælg Keywords (søgeord) og få listen frem med alle dine søgeord.

Vælg nu “All time” i tidsvælgeren oppe til højre

Læg et filter på, der siger “Cost < 5 kr”

 

Se nu hvad det samlede forbrug er på dine ord over al den tid de har været aktive. Hvis du er på et par hundrede kroner, eller noget andet som du i markedsføringssammenhæng synes er peanuts, så er det bare med at få skruet op. Vælg et niveau du kan leve med at det begynder at gå lidt hurtigt på. Fx. Skru det hele op 20% eller sæt fx. bud til første sides bud, dog max 5 kr. Eller noget andet der giver mening for jeres forretning.

 

Dagens pro-tip 1: Labels

Du kan også vælge at lægge en label på alle de ord du har fundet frem, fx. “Nonperformers all time”. Så kan du nemt finde dem alle sammen frem igen, selv efter de er begyndt at køre godt (ellers bare smider penge ud). Så kan du følge op på om du har fundet noget guld på gulvet i din markedsføringsafdeling! Husk at holde øje med alle ordene de næste dage, uger eller måneder og se hvad der sker. Hvis du tjener kassen på de nye justeringer, så sender du bare et bidrag til mig 😉

 

Dagens pro-tip 2: Autoregler i Google Ads

Den frække Google Ads Hacker (TM) sætter en autoregel op, der hver måned skruer op for alle keywords der all-time ikke har brugt nogen penge (med en øvre grænse for bud selvfølgelig!). 

 

Kort sagt – sørg for at være der, når dine kunder søger på dine produkter og ydelser

Skru op for alt det som ikke koster dig penge! Google søgeannoncer handler i høj grad om at være tilstede når din kunde søger efter dine varer eller en løsning. Det kan ligeså godt være din annonce der bliver vist i stedet for konkurrentens. Og hey – det kan være du tjener kassen på det også 🙂