Brug fortiden til at øge dit resultat af online markedsføring i dag
Hvis du allerede bruger en del penge på online markedsføring, så er her to tip til hvordan du
- Kan kigge dit marketingbureau i sømmene og se om de gør det de skal
- Kan finde en billig, simpel måde at få en del flere kunder i hus på, i dine egne data
Det er relativt simpelt: Vi går ind og bruger fortiden til at forklare os, hvad det er der plejer at virke.
Log ind på Google Ads
Hvis du går ind i din Google Ads konto og slå en kolonne til som hedder ’Konverteringer’. Hvis du har fået sat konverteringssporing rigtigt op, så kan du se hvilke ord og hvilke kampagner det er, som sørger for at du får konverteringer.
En konvertering kunne være en henvendelse eller et køb inde på vores hjemmeside.
Hvad plejer at virke ?
Hvis sporingen er sat rigtigt op, kan du vælge “data for de sidste 3 år” Og se hvilke kampagner, hvilke søgeord, hvilke annoncer som leverer størstedelen af konverteringer.
Budgivning og budjustering
Det næste du skal kigge på, det er om buddet er sat højt nok for søgeordene?
Bliver der betalt nok for at vi stadigvæk bliver vist på det som virkede tidligere? Hvis vi har fået 50 konverteringer fra et ord som gennemsnitlig har brugt 12 kroner per klik – nu står det til 8 kroner med en advarsel om at det ikke ligger først på siden, så har vi jo faktisk sørget for at vi ikke får den mængde trafik vi gerne skulle få. Ekstra smertefuldt er det at annoncen også tidligere har konverteret, det er nu kun buddet som holder os tilbage for at få konverteringer.
Start med de lavest hængende frugter
Så et simpelt tip ville være at gå ind og så identificere de 10-20-30 bedste søgeord i din kampagne. Dem som giver flest konverteringer og så se om buddet er sat højt nok.
Er buddet højt nok for at vi faktisk får visninger og for at vi får henvendelser?
Typisk, så ligger der noget guld gemt her, især hvis man har haft et marketingbureau som måske er blevet for stort eller for sløvt, så er det ikke altid at de får skruet de her ord op af en eller anden mærkelig årsag.
Gå ind og få identificeret de ord og finde ud af, kan jeg selv få skruet dem op, eller kan jeg få nogle andre til at ordne det?
Simpelthen for at få sikret at den markedsføring som har virket, og som ikke er blevet slukket fordi det stadig virker, simpelthen at skrue op til et niveau hvor det kan følge med på de nuværende priser. Så kan du måske igen få både trafik og konverteringer i dag.
Brug din gamle data og lær af den
Så brug data og historik til at blive klogere på hvad der har virket, og se om det ikke også kan hjælpe dig til at rykke fremad i dag. Eller måske ligefrem få endnu mere trafik og flere konverteringer på dine produkter/ydelser.
Vil du have mere hjælp til online markedsføring?
Hvis du vil have nogle lidt mere overvejende tanker omkring hvad du kan gøre, så kan du hente min gratis ebog her. E-bog er om hvordan du kan skalere din forretning med online markedsføring.
Der er hjælp til hvordan du skriver bedre produkttekster, hvordan du markedsfører det rigtige produkt til de rigtige mennesker, og hvad du kan gøre for at øge salget. Det er helt gratis, så du kan bare gå ind for at hente den. Tak for i dag!