Hvad står der på forsiden af jeres hjemmeside?
Hvad står der på forsiden af jeres hjemmeside for jeres virksomhed – står der faktisk hvad I laver eller står der en tom floskel som i virkeligheden slet ikke forklarer til nye kunder hvad det er I laver?
Rigtig mange af de kunder jeg kommer i kontakt med, har typisk en god hjemmeside med masser af indhold, men har måske i virkeligheden glemt at fokusere på næsten det allervigtigste, nemlig den side der bliver besøgt mest. Det er typisk forsiden. På forsiden, der har man chancen for lige at vise sit logo og fange folk med en stor overskrift til at få fortalt på meget, meget kort tid hvad det er man laver, hvem det er man sælger til, og hvorfor I skal vælge os.
Hvis der står ”vi kan hjælpe med alle opgaver indenfor industrien”, så kunne det være meget bredt. Men hvis der derimod står ”vi sælger lavprisdæk til ældre biler i Sydsjælland”, så ved vi meget specifikt hvad det er for nogle mennesker vi henvender os til. Det betyder også at brugeren meget nemt kan afkode om den her hjemmeside er noget for dem, og om det er værd at investere mere tid i at kigge videre rundt.
Prøv for sjovs skyld at gå ind på jeres egen forside og jeres to største konkurrenters forside og se. Hvis I skimmer ned over siden, hvilket budskab fanger jeg så? Hvis budskabet ikke er en meget klar forklaring af hvad det er I laver, så var der måske plads til lige at forbedre en lille smule og gøre det lidt nemmere for de mennesker hvor I er nye eller de i hvert fald ikke kender jer ret godt, eller har forstået hvorfor at de selvfølgelig skal vælge jer frem for konkurrenten.
Det er mit indspark i dag.
Prøv lige at få kigget på hvad I egentlig fortæller om jer selv og er det noget som andre end jer selv og folk i jeres branche forstår? Eller forstår slutbrugeren det faktisk?
Hvis du vil have flere tips til online markedsføring, så læs videre her på siden, der er alle mulige indlæg om online markedsføring. Både fra hvordan man skriver bedre annoncer til markedsføringsstrategi til hvordan I kan forbedre jeres indsats på f.eks. Google eller Facebook.
Jeg har også en gratis e-bog som hjælper dig med online markedsføring, som indeholder seks forskellige trin til hvordan du kan gøre din online markedsføring ret meget bedre. Gå ind på gratisebog.dk, der kan man hente den helt uden beregning. Tak for nu.