Den største fejl du kan begå i online marketing

Skrevet

af | 8. mar 2022

Når du går i gang med online markedsføring, den får du her. Når du går i gang med online markedsføring, så er det tit man gerne lige vil sætte et eller andet hurtigt i gang og så skal man have et eller andet hurtigt resultat ud af det. Og det er rigtigt fint hvis man kan få det, problemet er bare hvad nu hvis det udebliver? Vi vil altid foreslå at man i stedet for at forsøge at køre en hurtig kampagne, for lige at lave et push på et produkt eller et eller andet, det er at man lige får lagt sig en strategi, sådan så der er noget at arbejde med og noget at følge op med. Så det ikke bare bliver en “one off”, men at man i stedet for tænker, jamen hvordan kan vi egentligt påvirke en kunde som måske ikke er klar til at købe endnu, hvordan kan vi være til stede når en potentiel kunde søger efter det produkt eller den ydelse vi laver og hvad kan vi gøre, for ligesom at følge op på dem, som udviser en eller anden form for interesse, men måske ikke er klar til at købe endnu. Hvis du er i en industri- eller produktionsvirksomhed, eller noget andet, hvor der kan være en rigtigt lang salgsproces. Så er du nødt til at tænke, jamen hvad er kundens rejse hen over en periode for at nå fra at opdage dit produkt overveje det, til at gå i dialog om det, til at købe det og til at implementere det. Hvis vi kan sætte annoncering ind, som ligesom følger dem, på hele denne her rejse, så har du en meget bedre chance for dels, at nå til at lave det relationssalg du måske er vant til at lave og der er også meget større chance for at din annoncekampagne faktisk kommer til at virke og at du får et udbytte af det. Næste del er selvfølgelig at sætte en eller anden form for sporing op, for at kunne følge op på, hvad der egentligt foregår med de her kampagner når de ligger derude og lever. Så hvis din første indskydelse er at vi skal have en hurtig LinkedIn- eller en hurtig Facebook-kampagne eller noget på Google eller et eller andet. Så pause lige op, og få noget sparring på at få sat noget op, som faktisk kan følge den potentielle kunde hele vejen hen til, at de faktisk kommer stærkt i gang med salgsprocessen og I kan få lov at levere den gode service og den gode ydelse som I har. Det er mit tip til dig i dag. Hvis du kunne tænke dig noget mere hjælp, så gå ind på gratis e-bog.dk der ligger en e-bog, som handler om hvordan du laver de her strategiplaner til B2B markedsføring.

Tak for nu.