Evergreen Remarketing Flow med Facebook Ads
I dag skal du lære om en superfed måde at lave remarketing på. Måden giver dig mulighed for at vise hele dit produkt/ydelseskatalog frem for en potentiel kunde – til en meget lav pris. Og den potentielle kunde får LANGT mere interessant markedsføring end et FUCKING banner smidt i hovedet 15 gange om dagen i 90 dage efter de har været hos dig.
ENTER THE EVERGREEN REMARKETING FLOW
Forestil dig en lidt mere sofistikeret kampagne, som i stedet for at forsøge at hamre et “flot” billede i halsen på kunden i månedsvis eller en profilvideo der vises hver eneste gang du åbner din Facebook eller checker Instagram stories at du henover fx. 30-90 dage hver dag får vist en lille snas, et lille tip, får lidt hjælp eller lærer mere om den virksomhed du har kigget på.
Hvad er et evergreen flow?
Idéen med et “evergreen” remarketing flow, er at lave en simpel og effektiv kampagne – som du kan vise til alle som har besøgt dit website. Uanset om de er på dit site i dag, i morgen eller om 6 måneder. Du kan præsentere det alle kunder har brug for at vide, for at tage en købsbeslutning. Du kan vise dine bedste cases/produkter/ydelser frem. Du kan lære din kunden noget, som de kan bruge i deres liv og husker dig for. Du kan skabe tillid med at vise dit arbejde frem. Kort sagt: Du laver en decideret kampagne og salgsarbejde på hvert enkelt lead som har vist interesse for dig.
Hvordan kan et remarketing flow se ud?
Jeg har lavet et udkast til hvordan et flow kan se ud. Herunder finder du en case for en ydelsesvirksomhed der sælger til andre virksomheder og for en webshop der sælger til forbrugere. Hver af dem er opdelt i dage, så fx. Dag 1-4 viser vi kunden 1 annonce, Dag 5-8 Viser vi en anden annonce. Annoncerne opbyggesmed video, billeder, blogposts mv. Lad være med at hænge dig i detaljerne for om hver af eksemplerne passer lige til jeres virksomhed. Pointen er at I opnår følgende med kampagnen:
- Viser kunden jeres produkt (markedsføring)
- Viser jeres kundeservice og USP’er (markedsføring)
- Viser kunden jeres supplerende produkter (mersalg)
- Giver noget gratis og gør kunden klogere (skaber relation)
- Viser cases/andre kunder frem (social proof)
- Går efter at få salget (salg)
- Viser kunden at de skal handle nu (Call-to-action)
- Minder kunden om at I stadig findes (top of mind)
Kort sagt: Effektiv markedsføring og salg!
Case 1: Du tilbyder ydelser til B2B segmentet
Du ved at det tager tid for dem at beslutte sig og at en simpel pris ikke nødvendigvis er nok, for at overbevise dem om at de skal komme til dig. Du ved at det tager cirka 30 dage at tage en beslutning om at købe din type ydelse, så du laver en plan for 30 dages annoncering, med skiftende fokus.
- Dag 1-4: Du sælger benhårdt den ydelse de har kigget på, priser, call to actions – hele molevitten
- Dag 5-8: Du viser en case/et showreel frem, hvor du viser hvordan du har hjulpet andre og skaber “social proof”
- Dag 9-12: Du lærer kunden noget, som de kan bruge allerede i dag i deres forretning – fx. en instruktionsvideo eller et whitepaper på noget som kunden har brug for
- Dag 13-16: Du fortæller om en særlig ydelse du kan tilbyde, og hvorfor folk skal handle med din virksomhed
- Dag: 17-20: Du giver noget mere væk – som kundens faktisk kan bruge til noget. En guide, information, en gratis smagsprøve eller lign.
- Dag 21-25: Præsentation af en supplerende ydelse I tilbyder
- Dag: 26-30: Benhårdt salg – gå efter at få kunden i dialog. Kontakt os nu!
Case 2: Du er en webshop der sælger til B2C – til alm. forbrugere
Du skal sælge, især sæsonvarer og ved kunden er følsom over pris.
- Dag 1-4: Du viser det frem kunden har kigget på, sammen med jeres største USP’er
- Dag 5-8: Tilbyd fx. gratis fragt til dem som ikke har fået købt endnu (eller en ekstra gave i kurven)
- Dag: 9-12: Send noget sjovt, gratis, inspirerende eller lærerigt til kunden – få vist jeres profil frem, så de kan se hvad I står for
- Dag 13-16: Præsentér mere af jeres produktkatalog, kategorier eller populære varer
- Dag 56-60: Du sender en særlig rabatkode til kunden, som giver dem en ekstraordinær god pris (mere end 10%!) på hele dit sortiment (eller måske på noget specifikt som du tror kunden er interesseret i).
- Dag 86-90: Mind kunden om at I findes og fortæl om noget der virkelig ligger jer på sinde..
Og en lille kicker: Facebook giver mulighed for at vi kun viser annoncen en enkelt gang om dagen til hver person, så de ikke bliver trætte af dit budskab med 70 visninger pr. dag i deres news feed. Bum. Se at komme igang med jeres Evergreen Remarketing Flow.
Vil I have hjælp med at opsætte et remarketing flow?
Jeg hjælper jer gerne med at sætte kampagnen op og vedligeholde den.
Hvis I mangler en dygtig fotograf/videomand så har jeg et fast samarbejde med Stagbird Video, hvor I kan få både profilvideoer, sjove klip, flotte billeder og drone optagelser til skarpe priser!