Forbedring af din nuværende marketing
Beslutningstagere – Er jeres digitale kunderejse optimeret?
“Kunderejse”, hvad er det og hvad betyder den for dig og dit firma?
Kunderejsen er den imaginære “rejse”, som bevæger jeres målgruppe gennem de forskellige faser i markedet, der starter ved opmærksomhed og (forhåbentligt) slutter med køb af jeres service eller produkt. Disse faser kan kortlægges gennem flere modeller, men eksisterer oftest i fire kategorier:
– Opmærksomhed. (Jeres målgruppe finder ud af at I eksisterer.)
– Interesse. (Målgruppen finder interesse i jeres service/produkt.)
– Tillid. (Målgruppen opnår tiltro til jeres kompetencer, service eller produkt.)
– Beslutning. (Målgruppen tager en økonomisk beslutning om jeres service/produkt.)
Har I problemer med at trække kunder ind, er det derfor vigtigt for jeres firma, objektivt at vurdere hvor på denne kunderejse, at jeres egentlige problem ligger. Hvilket kan være svært, hvis man ikke ved hvor man skal kigge 🤷🏻♂️
Når I ud til nok forbrugere?
Er det de rigtige forbrugere?
Har de ikke hørt om jeres firma?
Får I skabt tillid mellem jer og jeres forbrugere?
Har I fået etableret jer selv som et stærkt firma indenfor markedet?
Alle spørgsmål her er essentielle og vil hjælpe med at identificere, hvor jeres potentielle problem på kunderejsen ligger 💡
Vi vil i de kommende uger lave en række opfølgende opslag, hvor vi gradvist kaster lys over hvert segment af kunderejsen og hvordan I som firma kan forbedre jeres muligheder indenfor markedet.