Hvorfor er opfølgning for din digitalmarkedsføring vigtig?
Remarketing, også kendt som retargeting, er en markedsføringsstrategi, der involverer at målrette annoncer og kommunikation til personer, der allerede har haft kontakt med dit brand eller website.
Det er super vigtigt, da det giver dig mulighed for at nå ud til potentielle kunder, der tidligere har vist interesse, men ikke har foretaget en konvertering eller fuldført en handling.
Du forbliver i top-of-mind.
Se videoen og hør mere om, hvorfor det er vigtigt at følge op på ens markedsføring.
Online marketing og salgsdisciplin har visse ligheder og opfølgning kan være afgørende.
Hvis du kun lader en annonce køre og håber på, at folk ringer ind og afgiver en ordre på en kvart million, så er det måske lidt urealistisk i forhold til, hvad markedsføring egentlig handler om. Markedsføring bruges delvist til at få folk til at opdage dig, opbygge tillid og huske dig, når de skal træffe beslutninger.
Derfor er opfølgning vigtig, selvom du allerede har fået besøgende på din hjemmeside. I har fået dem til at kigge og interessere sig for det, du tilbyder i din virksomhed. Opfølgning kan hjælpe dem med at få en bedre forståelse af, hvad du gør. Det kan være andre annoncer, der uddyber, fortæller mere og viser din ekspertise set fra kundens perspektiv. Det kan også vise, hvad du gør anderledes end andre.
På den måde styrker du kendskabet endnu mere hos de potentielle kunder, der undersøger dig. Så når du planlægger markedsføring, skal du huske opfølgning. Det kan også inkludere opfølgning efter 3, 6 og 12 måneder efter det første budskab er blevet sendt ud, især hvis der er lange kunderejser i din branche.