Hvornår eksekverer du på konverteringsstrategien i din virksomhed?

Skrevet

af | 4. jan 2023

Er din konverteringsstrategi rigtig for din virksomhed?

I vores tidligere opslag har vi gennemgået kunderejsen fra awareness (opmærksomhed omkring virksomheden), til opbygning af bekendtskab og tillidsskabelse. Det tager os nu til den sidste fase af kunderejsen, nemlig konvertering.

Du har nu præciseret din målgruppe og målrettet din reklamekampagne efter dem. Du har opbygget et professionelt forhold, samt opnået tillid omkring din virksomheds kompetencer indenfor branchen. Dette har skabt flere kunder i butikken, men på trods af alt dette slid og slæb, er der ikke helt så mange kunder som I håbede på 🤷🏻‍♂️

Hvordan kan det være?

Den økonomiske beslutning er i sidste ende den tungeste for kunderne. Det at skubbe interesse til salg, kræver overbevisning! Der følger som regel altid en del overvejelser med, før den endelig handling træder i kraft.

Det er i den sidste fase, at virksomheder ofte laver den fejl at overlade kunder og deres endelige beslutning til dem selv. I dette afgørende øjeblik er det essentielt, at du som virksomhed hjælper kunden på vej mod din virksomhed ved hjælp af tillid, for at sikre det potentielle lead 📈