Hvornår eksekverer du på konverteringsstrategien i din virksomhed?
Er din konverteringsstrategi rigtig for din virksomhed?
I vores tidligere opslag har vi gennemgået kunderejsen fra awareness (opmærksomhed omkring virksomheden), til opbygning af bekendtskab og tillidsskabelse, hvilket nu tager os til den sidste fase af kunderejsen; konvertering.
Du har nu præciseret din målgruppe og målrettet din reklamekampagne efter dem, opbygget et professionelt forhold, samt skabt tillid omkring din virksomheds kompetencer indenfor branchen. Dette har skabt flere kunder i butikken, men på trods af alt dette slid og slæb, så er der ikke helt så mange kunder som I håbede på 🤷🏻♂️
Hvordan kan det være?
Den økonomiske beslutning er i sidste ende den tungeste for kunderne. Det at skubbe interesse til salg, kræver noget overbevisning, da der som regel følger en hel del overvejelser med, før den endelig handling træder i kraft.
Det er i denne sidste fase, at virksomheder ofte laver den fejl at overlade kunder og deres endelige beslutning til dem selv. I dette afgørende øjeblik er det absolut essentielt, at du som virksomhed hjælper kunden på vej mod din virksomhed ved hjælp af tillid, for at sikre det potentielle lead 📈