Industri annoncering
Sidder du som industri virksomhed og ved ikke hvordan du skal komme i gang med online markedsføring?
Det sikkert rigtig svært at gå fra at have en traditionel canvas strategi til også måske at have en stor digital presence og få annoncer ud på nettet. En af de vigtigste ting du overhovedet kan, hvad skal man sige lægge dig i selen for at få det til at fungere.
Det er at vælge det rigtige udgangspunkt for endelig at få det til at fungere. For at det kan komme til at virke og lave annoncering for en virksomhed som din, som måske har en salgs cyklus der kan vare 3, 6, 12 måneder før kunden måske, endelig er klar til at købe.
Så det vigtigt at kampagnen er sat op for at understøtte den proces der endelig er. Det bliver ikke en hurtig, her er der en Black Friday reklame med 20 procent rabat og så køber folk en eller anden stor industri maskine. Det slet ikke sådan vi arbejder, det er relations salg.
Så det vi endelig skal gøre er at understøtte det arbejde jeres sælgere laver alligevel. Måden vi gør det på er at vi skal have nogle kampagner på forskellige tidspunkter i kunderejsen. Så der er selvfølgelig nogle der er klar til at købe og det er jo fantastisk og dem skal salg jo bare tage sig af og gøre noget ved.
Det vi rigtig godt kunne tænke os, det er at vi bearbejdede dem som ikke var klar endnu. Men som vi ved er de rigtige mennesker. Du har garanteret en specifik branche du sælger til eller nogle rigtige aftager i virksomheder som du ved, det er dem her som skal have dem her.
Hvis vi nu kan køre en eller anden form for kampagne imod dem henover en periode også før de er klar til at købe. Så de simpelthen kan huske os, ved hvad det er vi arbejder med og hvad det er vi tilbyder og hvordan vi måske er anderledes end de andre så er vi nået ret langt.
Den anden del du har brug for endelig at få det til at virke det er at når de så aktivt begynder at søge så skal vi være tilstede. Så hvis de sidder og leder efter løsninger i markedet og du ved der er flere konkurrenter end dig.
Jamen så har du brug for du simpelthen er tilstede i det øjeblik de går ind på Google og begynder at lede efter dem som kan hjælpe dem med det her. Der har vi også brug for at være der. En sidste ting man kan have med, det er det vi kalder remarketing, altså at vi, når de har udvist en eller anden form for interesse.
Om de så har været på din hjemmeside og kigge, om de har set en af dine reklamer eller om de har kigget over på konkurrentens hjemmeside. Jamen så der faktisk mulighed for at sende annoncer til dem og gøre dem klogere på jeres produkt eller jeres ydelse og simpelthen få forklaret.
Hvad er fordelene, hvilken værdi giver vi hvorfor er vi anderledes end de andre. Er der andre der synes vi er gode, simpelthen vise kunde cases frem. Sådan så de har meget nemmere ved at tage beslutningen for om de endelig skal købe det her produkt eller den her ydelse.
Hvis du kunne tænke dig at høre mere om hvordan man kan gøre det her. Så kan du gå ind på industriannoncering.dk der har jeg lavet en side der fortæller dig om hvordan nogle af de her kampagner de skal køre for at man faktisk har en chance for at det kan understøtte det gode relations salg vi har alligevel.