Organisk vs betalt markedsføring

Skrevet

af | 5. jul 2023

Organisk vs betalt markedsføring

Organisk markedsføring og betalt markedsføring er to forskellige tilgange til at promovere og nå ud til en målgruppe inden for digital markedsføring. De er begge stærke hver for sig, men sammen er de endnu stærkere.

Se mere om organisk og betalt markedsføring i videoen her:

Forestil dig din målgruppe på arbejdet, mens de scroller gennem deres LinkedIn-feed. De støder på din annonce, der vækker deres interesse midt i en travl dag. Men med et møde i vente lukker de deres bærbare computer. Senere på aftenen, mens de browser LinkedIn på deres mobil, lægger de mærke til en vens kommentar til en lignende artikel. Nu har de tid til at dykke ned i indholdet, læse artiklen og interagere med dit fællesskab.

Organisk og betalt indhold, når det bruges sammen som en del af en sammenhængende strategi, kan have en kraftig indvirkning på at nå dine mål. Ved konsekvent at udsætte potentielle kunder for dit brand etablerer du genkendelse og forbindelse til løsninger for deres specifikke smertepunkter.

Følgere, der bliver eksponeret for både organisk og betalt indhold, er 61% mere tilbøjelige til at konvertere – sammenlignet med dem, der kun bliver eksponeret for betalt indhold.

En integreret tilgang giver en sammenhængende og problemfri oplevelse for din målgruppe, hvilket resulterer i bedre resultater for din virksomhed. Ved at kombinere organisk og betalt indhold udvider du din samlede rækkevidde og reducerer dine omkostninger pr. konvertering. Denne strategi giver dig mulighed for at opbygge brandbevidsthed blandt dine følgere og målgruppe. Det bedste ved det hele? Du kan udnytte det samme indhold på både betalte og organiske strategier, hvilket øger effektiviteten i din daglige drift.

Åh, og en kombineret organisk og betalt strategi kan resultere i en bemærkelsesværdig 12% reduktion i dine omkostninger pr. konvertering.

Både organisk og betalt markedsføring er vigtige komponenter inden for digital markedsføring, og begge tilgange har deres egne fordele og formål. Det er for vigtigt at udvikle en strategi, der kombinerer organisk og betalt markedsføring på en sammenhængende måde, hvor begge tilgange supplerer hinanden.