Sådan stjæler du dine konkurrenters (potentielle) kunder på Google Ads
Det lyder ikke dårligt vel? ????
Noget som er endnu federe er: de behøver ikke engang kende dig eller lede efter dine produkter eller ydelser.
Lyder det for godt til at være sandt? Det er det ikke. Prøv at læse videre og hør hvordan det kan lade sig gøre
En ny måde at målrette potentielle kunder på
Med værktøjet Custom Intent fra Google Ads kan du målrette de kunder på nettet som kigger på dine konkurrenters websites, relevante branchesider, fora, informationssider eller lignende.
I stedet for at blive vist på en søgning fx. kan du “poppe magisk” op når din målgruppe surfer rundt på nettet.
Selve målgruppen opbygges og udvides løbende af Google automatisk ud fra de inputs du giver.
Normalt målretter vi annoncer til en søgning på Google, men med Custom Intent, går vi ud på det der kaldes Google Display netværk. Display Netværket er alle mulige andre hjemmesider, der har valgt at vise annoncer fra Google.
Der er mange måder at blive vist på Google Display Netværk, fx. ud fra at målrette specifikke sider du vil vise annoncer på, til at lade Google bestemme ud fra søgeord eller med det nyere custom intent.
Den store gamechanger ved Custom Intent er vi netop målretter ud fra den “intent” eller HENSIGT som målgruppen har. Vi forsøger altså at målrette os mod de mennesker som “gør” det som vores målgruppe gør.
Det kalder vi også at de er “i markedet”. I dette der målretter vi dem som kigger på konkurrentens hjemmeside! (men det kan også være alle andre websites som kunne være relevante).
I konkurrencens tegn
Hvis du har tydelige konkurrenter i din branche, og som typisk er mere velkendte end dig, så er det en stærk mulighed for at blive vist (og opdaget) af potentielle kunder som ikke kender dig.
Vi kan ovenikøbet sikre at dem som allerede kender os (og besøger vores website) IKKE får annoncerne!
Vi kan relativt præcist sikre at komme ud til potentielle kunder som er:
- Nye interesserede og som ikke har købt
- Som ikke kender os
- Som er i markedet efter en løsning
Og den store kicker:
Det er ikke ret dyrt. ????
Klikpriser er ofte under (eller langt under) 1 kr.
Hvor klikpriser på Google i konkurrenceprægede markeder ofte er 20-30+ kr – pr. stk.
Skal du have et stykke med CUSTOM INTENT?
Jeg anbefaler at du kigger på Custom Intent, hvis du falder i en eller flere af følgende kategorier
- Hvis du har Google Search annoncer og remarketing sat op og gerne vil ud til flere potentielle kunder
- Hvis du ikke er kendt i markedet og har klare konkurrenter eller supplerende ydelser/produkter som vi kan lægge os op ad
- Hvis du vil have flere som lærer din virksomhed at kende
- Hvis du gerne vil have KLØERNE i dine konkurrenters kunder ????