Sporing af dine resultater – et ufravigeligt krav!

Skrevet

af | 3. jan 2016

Sporing af dine resultater, betyder at du kan sammenholde de penge du bruger på annoncer DIREKTE med hvad du får ind af trafik på dit site, samt hvor meget der bliver handler for i webshoppen. Ret essentiel viden, for at køre en god og overskudsgivende forretning 😉 Jeg forstår at det, for mange, er det meste bøvlede at sætte op – fordi det er teknisk og måske lidt ulogisk. Men du _SKAL_ have det til at køre. Ellers kører du din AdWords-kampagne stort set i blinde.

Der er to muligheder, for hvordan du sætter sporing op. 1. Et “tag” fra AdWords, som er en lille stump kode, du lægger på kvitteringssiden på dit site, som gør at du kan måle hvor mange som handler. 2. Sammenkobling med Google Analytics, som både giver antal salg, men også hvor meget de køber for og MEGET andet data. (KLART ANBEFALET!)

Vil du læse videre?

Dette er en bid af en af lektionerne fra mit online kursus Google AdWords for Begyndere. Hvis du gerne vil læse videre og lære mere om annoncegrupper, struktur af din konto og opsætning af kampagner der giver flere penge på bundlinjen, skal du tilmelde dig kurset. Du kan læse mere om det her.