STOP! Lær hvordan du kommer rigtigt i gang med Google Ads annoncering
Kom godt fra start med Google Ads
Her vil jeg forklare hvordan du kommer ordentligt i gang med Google Ads fra start.
Det allervigtigste du kan gøre når du går i gang med Google Ads, er at udvælge den type kampagne som du skal bruge. Der findes mange forskellige former for kampagner, men hvis du sælger ydelser, rådgivning, viden eller lignende services, så er der én type af kampagne som er enorm vigtigt at få sat op, og få sat op rigtigt.
Du skal ganske enkelt lave en søgekampagne.
En søgekampagne er annoncer som bliver vist til de mennesker som søger efter ting på internettet. Når du går ind på Google og søger efter et eller andet, så er der typisk reklamer i toppen, og tit også nede i bunden af søgeresultaterne.
Mange mennesker forsøger bare at lave kampagner med alle de ord som de overhovedet kan finde omkring deres produkt og så bare fortælle brugeren at de kan kontakte dem for at få hjælp. Det kan medføre at de ikke altid får de resultater de håber på. Det du skal gøre i stedet, er at vælge dit absolut vigtigste produkt eller ydelse, og så derefter finde de søgninger som folk laver for at finde lige præcis dét.
Vær specifik fra start
Lad os sige at du sælger en meget specifik type bil, såsom en Koenigsegg.
Her nytter det ikke noget at lægge tilfældige annoncer ud på folk der søger efter f.eks. ”biler” eller ”bildele”. I stedet skal du vælge dem der søger specifikt efter Koenigsegg og så kun lave en annonce til det.
På Google Ads skal du derfor identificere de søgeord som folk benytter i den forbindelse, og som du derfor skal bruge. Det kan Google hjælpe dig med, men du kan også få et bureau til at gøre det for dig.
Uanset hvilken metode du vælger, skal du i hvert fald finde de mest specifikke søgninger og lave annoncer der er lige så specifikke. Det vil sige, at det som folk søger på, det skal der også være en annonce om – og lede ind til en side på din hjemmeside som netop omhandler om dette. Så kommer der en sammenhæng mellem hvad brugeren søger efter, hvad brugeren ser, og hvor brugeren til sidst bliver sendt hen.
Resultatet er billigere annoncer, bedre resultater, og at du kommer godt fra start med dine Google-annoncer.
Næste trin
Derefter kan du så arbejde videre med at gøre din landingsside inde på din hjemmeside bedre, opsætte remarketing, og mange andre ting.
Men det vigtigste når du skal lave en søgekampagne, det er at finde det produkt eller den ydelse du sælger, finde ud af hvad man søger efter for at finde lige præcis dét, og så lave annoncer direkte til det.
På den måde bliver brugerne holdt i hånden hele vejen; jeg leder efter det her, jeg har fundet det, og jeg klikker mig videre ind og får lov til at læse mere om det. Så skaber du de bedste vilkår for at de faktisk kontakter eller køber fra dig.
Hvis du derimod kører brede annoncer, kan effekten være modsat. Hvis det er en helt særlig type bil du sælger og du nøjes med bare at annoncere på ’biler’, så får du trafik af lavere kvalitet, dvs. mindre interesserede brugere der er inde og kigge.
Top of the funnel
Hvis du har et stort budget, så kan du godt forsøge at annoncere til det der hedder ”top funnel”-trafik. Det er trafik der er meget langt fra at være klar til at handle. Men hvis du derimod gerne vil passe lidt på budgettet eller allerhelst bare gerne vil ud til de rette kunder, så skal din annonce ramme helt præcist på det du sælger – og intet andet.
Det var et kort og hurtigt tip for i dag.
Hvis du gerne vil have flere råd til hvordan du kommer videre med din online marketing, så har jeg en gratis e-bog til dig på 42 sider. Den kan hentes lige herunder, og du får hele seks trin til hvordan du kan forbedre din online markedsføring – lige fra at få trafik ind på siden til hvad der sker på siden, og hvordan du håndterer kunder samt potentielle kunder efterfølgende.
https://leadyourway.dk/gratis
God læselyst!