Tjekliste til det gode organiske LinkedIn post

Skrevet

af | 11. jan 2024

Læs med herunder for 14 af vores bedste erfaringer, når du skal skrive det perfekte organiske LinkedIn post.

Her er 14 punkter til at sikre en god post:

1. Er det en Scrollstopper? – Brug tid på din “headline” for virkelig at fange læseren

2. Husk at “trigge” dit audience, indenfor de første 3 linjer

3. Husk at tagge personer (hvis relevant)

4. Husk hashtags til at understøtte budskabet (giver ikke øget rækkevidde, men lettere afkodning af indhold)

5. Har du en CTA, CTT, CTF eller CTC – Call to action/think/feel/comment

6. Hav en signatur – et afsnit under din post der forklarer hvem du er, hvad du skriver om og hvorfor de skal connecte/følge

7. Svar på kommentarer på dine opslag hurtigt efter de kommer for at engagere læserne

8. Link til andet relevant indhold

9. Slet alt unødigt indhold og ord i din tekst

10. Omskriv dine indlæg, så de har et (lavere) LIX tal

11. Sæt din post ind i hemingwayapp. com og se dine optimeringsmuligheder ifht. sætninger, sprog mv.

12. Lad ChatGPT prøve at udfordre den måde du skriver på, og se om du kan korte indholdet ned

13. Opdel og brug masser af mellemrum, så din post er let at læse

14. Er din post inspirerende, lærende eller underholdende? Hvis ikke så overvej om den kan blive det

Få mange flere tips i vores “LinkedIn Marketing Guide 2024” – 125 siders e-bog om at lykkes med LinkedIn markedsføring.

Tryk her for at finde vores e-bøger om B2B marketing