Top-of-Mind eller Out-of-Sight?
Er jeres virksomhed Top-of-Mind eller Out-of-Sight?
Det er indenfor B2B virksomheder stort set kun de to, der er at vælge imellem.
Vi har set en tendens hos mange virksomheder.
Langt de fleste B2B virksomheder har ikke et salgsproblem – de har et Awareness problem.
Det har de, fordi der ikke er nok, der kender dem, deres produkter eller deres ydelser godt nok til at kunne vælge dem.
For at kunne vælge en virksomhed til at levere en ydelse eller et produkt, så kræver det, at vi kender dem, forstår dem og derfor ved, at deres produkt eller service faktisk er i stand til at hjælpe os med det problem, vi har.
Sjældent er løsningen egentlig at lade sælgerne køre hårdt på hos kunderne.
I virkeligheden handler det i højere grad om, at man har brug for at tænke:
- Hvordan kan vi bedre få fortalt vores absolut bedste kunder, at vi faktisk kan levere for dem og hjælpe dem.
- Hvordan får vi bedre fortalt, at vi endda også kan gøre det bedre end vores konkurrenter.
Hvis man kan lykkes med ovenstående, vil det efterfølgende salgsarbejde blive meget nemmere, fordi når kunderne så faktisk kommer på markedet og er klar til at købe, så HUSKER de jer, TÆNKER på jer og de har FORSTÅET jer.
Når de så begynder at lede efter den bedste løsning, ligger jeres virksomhed først for (top-of-mind) og har nemmere ved at blive valgt til at være kundens nye leverandør.
Så det handler i højere grad om awareness, og at man får gjort opmærksom på sig selv, så man ikke bliver glemt eller set udenom. På den måde bliver salgsarbejdet også nemmere og mere effektivt for jeres sælgere.
Hvis ikke I er Top-of-Mind, så er I Out-of-Sight. En stærk reminder til B2B virksomheder.
Hvis du vil lære meget mere om LinkedIn marketing, kan du finde det i vores e-bog om at lykkes med B2B markedsføring.
124 sider om bl.a awareness, tillid og flere leads.