USYNLIGE PRODUKTER dræber enhver virksomhed

Skrevet

af | 12. apr 2021

Hvis dine potentielle kunder ikke ser dig og ikke kender dit produkt – så er det fandme svært at vælge dig!

Verdens bedste produkt eller ydelse er totalt værdiløs hvis ingen kender til det, eller kender til din virksomhed – så derfor:

Sørg for at blive set, fundet og husket.
>>Jojo det lyder nemt nok<< – men hvordan gør man så det? .. nu skal du bare høre, her er et par af strategierne som du kan tage i brug:

  1. Hvis produktet eller ydelsen allerede eksisterer og folk søger efter det – så er det virkelig surt (for dig) hvis din virksomhed ikke kommer frem når de søger efter det, på fx. Google ved hjælp af annoncering. Det er relativt hurtigt at sætte op, og hver gang du betaler for et klik har du en ny besøgende på dit website!
  2. Hvis der er en klar aftager målgruppe – fx. en kundegruppe eller en branche som kunne få noget ud af dit produkt men som aldrig har hørt om produktet eller forstået hvad det kan hjælpe med – så er det virkelig surt show (for dig og kunden) hvis de ikke opdager det! Det kunne klares med en branche/CVR målretning af annoncekampagner på fx. Facebook eller LinkedIn.
  3. Hvad nu hvis de faktisk har set på produktet på din hjemmeside og ikke har købt!?
    Så kan det være at de ikke har forstået nuancerne, set dit gode tilbud eller fået tillid til at du faktisk kan hjælpe. Av for den ????
    Det kan der gøres noget ved, ved hjælp af “remarketing” – genmarkedsføring til alle dem som har kigget på dit website – fx. med uddybning af produktets egenskaber, hvilket udbytte det giver og ikke mindst eksempler på andre glade kunder og måske noget værdifuld information.

Den enkleste marketingstrategi i verden: Bliv set der hvor dit produkt er relevant af de rigtige mennesker

Det løser måske ikke alle udfordringer i din markedsføring, men det er i hvertfald en god start at blive opdaget, husket og få så fulgt op på de kundeemner.